Desi Traian Basescu a sustinut de zeci de ori ca-i vorba de niste materiale de lucru trimise de Servicii, jurnalisti si politicieni le iau drept niste propuneri legislative finale avand drept autor pe Traian Basescu. Ne aflam, asadar, in prezenta unui sir de acte incorecte. Comise cu buna stiinta, din vadita intentie de a-i pune lui Traian Basescu in seama intentia de a crea un stat politienesc. La finele reuniunii cu partidele parlamentare de luni, 6 martie, Traian Basescu a tinut un discurs. O mare parte a acestuia a fost dedicat campaniei violente din presa si politica angajata in zilele din urma impotriva a ceea ce s-a numit intentia presedintelui de a instaura un stat politienesc. Traian Basescu a acuzat campania ca fiind lipsita de fair-play.
Si are dreptate!
Se simtea nevoia, in conditiile Romaniei din 2006, de un ansamblu de prevederi legislative coerente in domeniul sigurantei nationale. In consecinta, Traian Basescu a cerut Serviciilor Secrete sa elaboreze si sa trimita CSAT propuneri de legi vizand domeniul lor de activitate.
Serviciile au trecut la treaba. Si cum sta bine Serviciilor Secrete, obsedate de dusmani ascunsi in dosul perdelelor si interesate in a-si intari puterea, documentele trimise CSAT contin initiative care de care mai indoielnice.
Asa cum va arata Traian Basescu la finele reuniunii de la 13 februarie, CSAT n-a luat in dezbatere cele sase proiecte de legi primite de la Servicii. A decis sa fie trimise, drept material de lucru, comisiilor parlamentare de control al Serviciilor Secrete. Respectivele comisii urmau sa ia cele sase texte drept ceea ce erau: niste materiale brute.
Tot la sedinta de la 13 februarie s-a hotarat ca, dupa ce vor deveni proiecte de legi, cele sase documente aveau sa fie trimise CSAT pentru a fi aprobate. Si abia dupa aprobarea CSAT, proiectele intrau in dezbatere publica. Dat fiind