Dupa doi ani in care recesiunea a gustat si din afacerile lor, producatorii de vinuri si gastronomie de lux au gasit un colac de salvare: un bilet in acceleratul catre China si pietele in curs de dezvoltare. Aflati dintr-un reportaj Wall-Street.ro cu ce argumente ii convinge Romania sa vanda si aici vinuri de mii de euro si ciocolata de lux.
Un numar de 16 castele faimoase si case producatoare de vinuri si produse gastronomice de lux din Franta, Italia si Spania au participat la primul Salon de profil din Romania, organizat de compania Le Manoir.
Printre expozanti s-a numarat si CVBG Dourthe Kressmann, un producator de vinuri din 1840 si proprietar al mai multor castele din Bordeaux. Cifra de afaceri a companiei va atinge in acest an valoarea de 117.000 euro.
60% din productie este destinata exporturilor, produsele fiind comercializate pe piete precum Marea Britanie, Germania, Statele Unite ale Americii, Canada, Asia. In Romania, producatorul este prezent din anul 2005.
“Este o piata cheie pentru noi deoarece cand esti prezent in tari precum SUA sau Marea Britanie tot ce poti face este sa aloci bugete si eforturi consistente pentru a creste putin cate putin in fiecare an. In cazul pietelor precum Romania, Polonia sau Ucraina potentialul de dezvoltare este mai mare”, spune Nicolas Chemineau, director export.
In opinia sa, Romania este o piata mai atractiva in raport cu Ucraina datorita filosofiei si profilului consumatorului. “Aici avem o distributie deja stabilita, comerciantii si consumatorii cunosc modul in care facem afaceri si producem vin”, afirma Chemineau.
Oferta prezentata de companie include vinuri de Bordeaux ale caror preturi sunt cuprinse intre 50 si 300 de lei. “Provocarea noastra este de a educa consumatorii pentru a nu opta din prima pentru vinuri de o calitate inferioara sau pentru cele foarte scumpe. Exista o