Revizorii care nu erau în gaşcă aveau „pază” pusă de şpăgari, care dădea alarma când aceştia plecau din birou.
Scandalul din interiorul CFR a izbucnit la începutul anului, când Mihai Sârbulescu, revizor general pentru siguranţa circulaţiei şi control din cadrul CFR Călători, a încercat să „spargă” prietenia dintre „naşi” şi controlorii acestora. A fost o încercare zădărnicită chiar din interior, au dezvăluit surse din rândul anchetatorilor pentru newsbv.ro.
Sârbulescu a luat decizia ca inspectorii de control să acţioneze la alte regionale, nu la cele din care fac parte, astfel încât să diminueze fenomenul „blatului” de pe trenuri. Culmea, cei care au boicotat acest plan au fost chiar colegii lui Sârbulescu.
Florin Truică (revizor central în cadrul CFR Călători) îi trimitea programul acţiunilor de control finului lui pe mail, iar acesta şi un prieten al acestuia, din Craiova, alerta oamenii din sistemul piramidal de încasare a şpăgii din SNTFC.
„Însă, de când au început controalele cu Poliţia (Transporturi – n.red.), au devenit mai atenţi. Când vedeau că pleacă maşina din faţa sediului de la Braşov, imediat se anunţau între ei, chiar dacă nu erau acţiuni de control, că nu ştiau unde se merge. Oricum, întâi la Braşov, şi apoi şi pe celelalte regionale, în zilele în care se făceau controale pe trenuri cu Poliţia, încasările creşteau substanţial din biletele eliberate pe tren. De departe, «mina de aur» pentru această reţea este ruta Bucureşti – Videle – Roşiori, unde zilnic sunt sute de navetişti care merg fără bilet”, au dezvăluit pentru newsbv.ro surse din cadrul anchetei.
De exemplu, în data de 27 iulie, deşi se ştia că poliţiştii sub acoperire vor acţiona în zona Craiovei, au fost prinşi doi „naşi” care „produseseră” 565 de lei pe ruta Roşiori – Bucureşti, deşi existase supracontrol şi la dus şi la întors…
O altă preocupare