Vanzarile de asigurari de viata de pe piata locala au scazut cu 50% in ultimele luni din cauza crizei financiare, estimeaza Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Tiriac, liderul pietei asigurarilor.
"Este clar ca oamenii se gandesc in primul rand cum sa isi plateasca ratele la credite, care au crescut, si cum sa faca fata altor cheltuieli curente in crestere si nu se mai gandesc la asigurari de viata", spune Constantinescu.
El afirma ca in lunile urmatoare tendinta de scadere va continua. "Era si normal sa scada, este segmentul cel mai afectat. Impactul crizei asupra asigurarilor de viata este serios, ca asupra oricarui alt produs financiar. Noiembrie va fi o luna mai proasta decat octombrie pentru asigurarile de viata, iar decembrie, care de obicei era o luna foarte buna, cu multe promotii si campanii, va fi foarte saraca in vanzari", sustine directorul general al Allianz-Tiriac.
Cea mai mare problema, afirma el, nu este insa la societati, ci la forta de vanzare, pentru ca pentru cea mai mare parte a agentilor vanzarea de asigurari de viata este singurul job pe care il au. In asigurari generale agentii de obicei au un job full-time, iar vanzarea de asigurari auto sau de locuinte este doar o activitate suplimentara.
Agentii de asigurari de viata spun ca vanzarile s-au prabusit in ultima perioada.
"Este un dezastru, in ultimele luni vanzarile s-au redus la un sfert comparativ cu anul trecut. In iulie vindeam 30 de polite pe luna, scaderea a inceput in august, iar acum vand 6-7 polite, maximum 10 pe luna", spune un agent al unui broker de asigurari de viata. Scaderea este cauzata de lipsa increderii potentialilor clienti in produsele financiare, afirma el.
"Este practic imposibil sa mai convingi pe cineva sa-si faca o asigurare de viata. Sunt si multe contracte care au fost incheiate anul trecut si care acum su