Trei tineri au povestit cum şi-au început propria întreprindere chiar din băncile amfiteatrelor. Au început să facă afaceri fără aproape niciun ban şi au aşteptat profitul doi-trei ani mai târziu.
Marius Vetrici (30 de ani) s-a născut în Ucraina, într-o comunitate de români, a copilărit în Republica Moldova şi a studiat Cibernetica în România. Prima dată s-a angajat ca programator, iar în 2003 s-a hotărât să-şi facă propria afacere, investind toţi banii economisiţi. „Prima idee a fost un centru de copiere în căminul din Moxa. La început nu ştiam decât cum se bagă un xerox în priză şi am sfârşit prin a-l demonta şi repara", povesteşte Marius despre prima lui legătură cu lumea afacerilor. Business-ul nu a mers mai mult de şase luni: „Era să dau faliment, dar m-am oprit la timp", povesteşte Marius. Apoi, tânărul s-a gândit la o nouă afacere.
Cum era programator nu i-a fost greu să găsească cheia succesului - un soft de gestiune a afacerilor, un proiect care a reuşit să supravieţuiască crizei şi care există de opt ani. Marius îi sfătuieşte pe tinerii care vor să înceapă o afacere să economisească bani şi să găsească un mod original de implementare al ideii: „De multe ori ideea există, execuţia face diferenţa", explică Marius Vetrici.
Marius Vetrici şi-a făcut prima afacere când avea 22 de ani
Mihaela Stroe are 34 de ani, este doctorand şi a creat prima revistă românească online dedicată domeniului nonverbal, „Nonverbal Magazine". „Mi-am deschis propria afacere în 2002, când aveam 25 de ani. Ideea mi-a venit după ce m-am întors de la masterul făcut în Italia şi mi-am propus să-mi creez propria companie de training şi consultanţă în comunicare (verbală şi nonverbală)", povesteşte Mihaela. A creat firma, apoi au început să vină primii clienţi, dar şi primele momente dificile „plecând de la fluctuaţii de cash flow, lipsa de oameni pr