„Nu a avut lipici la investitori", astfel ar putea fi descris eşecul ofertei publice iniţiale derulate de producătorul de adezivi Adeplast, prima încercare din partea unei companii private de a se lista la bursă după o pauză de cinci ani. Preţul prea mare la care s-au pus în vânzare acţiunile şi datoriile la bănci sunt cauzele invocate de analişti pentru eşecul ofertei, în timp ce proprietarul firmei, Marcel Bărbuţ, dă vina pe bursă, care nu e pregătită să finanţeze companii.
MIERCURI, 16 OCTOMBRIE, BROKERII DE LA INTERCAPITAL INVEST ŞI BCR AU ANUNŢAT PRINTR-UN COMUNICAT DE PATRU RÂNDURI PUBLICAT PE WEBSITE-UL BURSEI CĂ OFERTA ADEPLAST nu s-a încheiat cu succes pentru că subscrierile înregistrate au fost sub pragul minim de 70% din acţiuni scoase la vânzare şi că investitorii care au cumpărat acţiuni îşi vor primi banii înapoi. Intercapital şi BCR au fost brokerii care au intermediat oferta. Marcel Bărbuţ, proprietarul şi directorul executiv al AdePlast, a fost însă mai darnic cu opinia publică şi, printr-un comunicat de presă de o pagină, a declarat că planurile de dezvoltare ale companiei continuă şi fără bursă.
El a explicat astfel eşecul ofertei: „Noi am fost pregătiţi pentru bursă, însă Bursa se pare că nu a fost pregătită pentru AdePlast. Din păcate, cred că nu suntem încă în stadiul în care bursa să fie o alternativă viabilă pentru finanţarea companiilor private din România„.Să fie oare bursa de vină pentru eşecul primului IPO privat din 2008 încoace?
O privire la rezultatele ofertei ar putea oferi câteva indicii. AdePlast a scos la vânzare 16,5 milioane de acţiuni, reprezentând 33% din capitalul social, la un preţ cuprins între 3,52 lei şi 4,06 lei, propunân-du-şi să atragă între 58 şi 67 de milioane de lei (13-15 mililoane de euro). După cele două săptămâni ale ofertei (2-15 octombrie), subscrierile nu au atins pragul de 70% din