Oamenii de marketing din Romania ar trebui sa inteleaga activitatile de relatii publice la adevarata lor valoare, in tara noastra PR-ul fiind folosit adesea la doar 10% din capacitate, a declarat pentru Wall-Street.ro, Ioana Manoiu, managing partner al GMP PR, una dintre cele mai mari agentii de relatii publice de pe piata locala.
Compania va termina anul acesta cu o cifra de afaceri de circa 1,8 milioane de euro, fata de 1,65 milioane de euro anul trecut.
“Avem un business stabil, care a crescut de la an la an, iar 2012 a fost un an bun. In 2013, as paria pe social media, prevenirea crizei si consultanta in CSR. M-as bucura ca brand PR-ul sa fie inteles de oamenii de marketing din Romania la adevarata lui valoare. Pe plan international, agentiile de PR stau la aceeasi masa cu toate celelalte agentii si vin cu idei. In Romania, in multe cazuri agentia de PR primeste brieful dupa ce toate detaliile au fost stabilite. Suntem o resursa folosita la 10% din capacitate de catre departamentele de marketing si e pacat. Stim sa cream continut, putem aduce valoare, avem idei. Toate premiile castigate de agentiile de PR din Romania la competitiile internationale dovedesc asta”, explica Manoiu. O piata de 25 de milioane de euro Piata romaneasca de PR a fost estimata de managerii mai multor agentii de relatii publice la circa 25 de milioane de euro in acest an, in crestere cu 5-10% comparativ cu 2011.
“La nivel international, industria de PR creste cu aproximativ 8% pe an. Agentiile independente cu 10%, marile retele cu 6%. In Romania, in ultimii ani piata a crescut cu minim 10% pe an. Ma astept ca in 2013 industria de PR din Romania sa pastreze acelasi nivel de crestere, de minim 10%”, afirma managerul GMP PR. Bugetele scad, dar clientii cumpara mai multe servicii Desi bugetele de PR continua sa scada, cresterea pietei este determinata de faptul ca un num