Pe o piata cu produse din ce in ce mai sofisticate, cum este cea a prajiturilor, pare foarte greu sa mai rezisti folosind retete vechi de peste 40 de ani. Maria Constantin, patroana unor cofetarii din Bucuresti, s-a impus insa in acest domeniu tocmai cu prajituri care aduc aminte de perioada comunismului. Fara mari investitii in promovare, fara macar un site pe internet, "Maria" a devenit unul dintre cele mai populare branduri in domeniul dulciurilor.
Am vrut sa o cunoastem pe femeia care face aceste prajituri "de moda veche", dar atat de gustoase incat a transformat mii de bucuresteni in clienti fideli, care nici nu concep sa cumpere produsele altei cofetarii.
Parerile forumistilor
Maria nu are o adresa proprie de internet, asa cum se obisnuieste in lumea afacerilor. Am gasit-o datorita comentariilor pe diverse forumuri de discutii online, unde lumea face schimb de impresii despre dulceturi si prajituri. "Maria are prajituri bune cu preturi mici, ca pentru popor", gasim un comentariu. Cineva apreciaza ca pana la urma nu forma conteaza, ci continutul. "Poate ca nu sunt atat de exotice prajiturile Mariei, in prezentarea exterioara, dar important e ca sunt bine facute", e parerea altui consumator. "Bine ca nu stau aproape de cofetaria asta, ca m-as face de 200 de kilograme", zice o doamna, ca replica la una dintre "vecinele" sale de retea informatica, mult mai bine "plasata" locativ, care recunoaste ca nu e zi in care sa nu dea o fuga "peste drum", la "dedulcit".
Fara publicitate
Mai tarziu, dupa ce am cunoscut-o, Maria Constantin ne-a spus ca nu si-a facut niciodata publicitate. Nici macar n-a mai stat de vorba cu ziaristi. S-a si mirat cand i-am dat telefon. N-a acceptat "din prima" sa stea de vorba cu noi. Nu dorea sa iasa in fata. si nu intelegea de ce tocmai ea ar fi obiectul interesului unui ziar. La data stabilita, am