Comerciantii din tara au, in ultima perioada, un concurent mai greu de contracarat: magazinele din strainatate. Agentiile de turism autohtone au inclus in oferte si programe turistice alcatuite special pentru amatorii de shopping. Soldurile din marile magazine occidentale si preturile mici din bazarele din Turcia transforma un astfel de drum, destul de costisitor, intr-o excursie rentabila.
Principala atractie o constituie obiectele de imbracaminte.
Sute de solicitari
Preturile acceptabile ale acestor sejururi, in care se pot vizita si unele obiective turistice, fac ca numarul cererilor sa creasca. „Anul acesta, solicitarile de acest fel au fost de ordinul sutelor, dar cererea este in crestere“, ne-a declarat Iulia Sirbu, marketing manager al agentiei Go Travel. Cei care se orienteaza spre astfel de excursii sint persoane cu venituri medii sau peste medie.
Barbatii nu sint foarte incintati de sejururile prin magazine, de aceea cea mai mare cerere vine din partea femeilor. Cele mai cautate produse sint hainele. Nu sint neglijate nici parfumurile si alte produse cosmetice. In aceasta perioada sint preturi accesibile si la produsele electronice. Nu sint extrem de cautate insa, din cauza ca sint fragile, dar si din teama de taxele vamale.
La tirguieli in Occident
Marile orase europene sint principalele destinatii pentru amatorii de cumparaturi. Cea mai buna perioada pentru o astfel de excursie este de la inceputul lunii ianuarie pina la sfirsitul lunii martie. Nu intimplator, aceasta coincide cu sfirsitul freneziei generate de Sarbatorile de iarna.
Soldurile practicate pentru majoritatea produselor din magazine, dar si preturile accesibile la alte marfuri fac ca unii romani sa prefere sa-si cumpere cele necesare din strainatate. Principalele destinatii sint Paris si Milano, dar exista cereri si p