Cu veniturile şubrezite de criză, românii au alocat mai puţini bani cumpărăturilor în ultimii ani. Acest lucru nu i-a speriat, însă, pe dezvoltatorii de centre comerciale care au livrat pe piaţă anul trecut mai multe proiecte ca în 2007, an de boom economic. Bucureştiul a ajuns astfel să aibă mai multe malluri decât Parisul, informează Realitatea TV. Pe şantierul unui mall din nordul Capitalei se munceşte de zor. Dezvoltatorul se grăbeşte să termine proiectul. Are şi de ce. Proiectele arată că în câţiva ani vor fi peste 20 de centre comerciale în Capitală. Vom avea un mall la fiecare 100 de mii de locuitori, iar bătălia pentru banii clienţilor va fi mai acerbă.
Cinci din cele şase centre comerciale care vor răsări în Capitală în următorii ani vor fi construite pe terenurile unor foste fabrici şi uzine. În locul fabricii Electroaparataj, de exemplu, va apărea în câţiva ani de zile un centru comercial cu o suprafaţă închiriabilă de 70 de mii de metri pătraţi.
Şi aşa, cu cele 12 malluri din prezent Capitala priveşte deja de sus Parisul. În Bucureşti un centru comercial de până în 40.000 de metri pătraţi deserveşte 200 de mii de persoane, în Paris aproximativ 256.000 de locuitori.
În 2011 au fost livrate pe piaţă cele mai multe proiecte din 2007 încoace. Loc pentru noi malluri există mai ales în cartierele din nord, în Floreasca şi Bucureştii Noi, precum şi în cele din est, Titan, Pantelimon şi Colentina.
Chiar dacă au ceva mai puţini bani de cheltuit, românii merg totuşi la mall. Potrivit reprezentanţilor unui astfel de centru comercial 50 de milioane de persoane le-au trecut pragul de la deschidere şi până în prezent. Însă, fiecare client a lăsat la casă mai puţin de 8 euro.
Chiar dacă veniturile cumpărătorilor au fost puternic afectate de criză, Capitala rămâne atractivă pentru investitorii din retail.
@N