Bancile se bat cu farmaciile, cazinourile, cafenelele si fast-food-urile de lux pentru locurile cu vad din marile orase. In consecinta, chiria spatiilor comerciale din cartiere a crescut brusc, atingand pretul din galeriile comerciale.
Cele mai importante banci isi deschid sucursale in piete, intersectii, statii de transport in comun. "Operatorii din piata bancara au inteles faptul ca trebuie sa fie cat mai aproape de potentialii clienti, si din acest motiv au investit masiv in dezvoltarea de retele teritoriale", apreciaza Daniel Nistor, senior broker la agentia Eurisko. El adauga ca strategiile de dezvoltare ale bancilor vizeaza ocuparea tuturor punctelor importante de pe harta Bucurestiului si expansiunea spre alte orase. Din acest motiv, spatiile cautate au scazut in suprafata, ele variaza intre 100-200 mp.
LOCATIA. Cel mai important element in alegerea unui spatiu comercial este locatia.
"Tendinta evidenta este acum de minimizare a distantei fata de utilizatorii finali prin deschiderea de agentii in zonele de cartier, zone aglomerate, piete, intersectii, statii de transport in comun, in vecinatatea altor retaileri importanti care creeaza trafic, in centre comerciale, chiar si in campusuri universitare si facultati", spune Nistor. Se analizeaza traficul pietonal, traficul rutier, vizibilitatea spatiului, accesibilitatea, chiar si numarul locurilor de parcare.
PRETURI. Spatiile comerciale care intrunesc aceste cerinte sunt insa foarte cautate. Lanturile de retaileri, cafenelele sau fast-food-urile de brand, farmaciile sunt concurenti redutabili pentru banci. "Pentru ocuparea unor locatii cheie, bancile au oferit progresiv chirii peste pretul pietei, care insa le permit obtinerea unui profit pe termen lung", spun expertii Eurisko. "In momentul actual si in majoritatea cazurilor, nu bancile sunt cele care ofera cele mai ridicate chirii de pe p