"Era ca acel pom plin de fructe, in care au dat cu pietre si saraci cu duhul, si bogati cu carul, dar din pacate si colegi de breasla, critici muzicali, ziaristi. Am facut o sinteza a anului 1996, in care am parcurs circa 300 de articole publicate in numai trei zile dupa moartea sa, ramanand stupefiat de explozia uriasa in presa mondiala. Era expresia vie a disparitiei titanului. Comparat cu Nikish, Toscanini, Furtwangler, dar mai ales cu marii sai contemporani precum Bernstein si Lorin Maazel, Sergiu Celibidache a ramas in posteritate ca dirijorul-vedeta al unei epoci de uriasi ai baghetei", a explicat prof. univ. dr. Viorel Cosma zilele acestea, la Academia Romana, cu ocazia lansarii a doua volume despre Sergiu Celibidache. Adversar declarat al "conservelor denumite discuri" ("muzica, daca nu e cantata pe viu, atunci nu exista!"), "mestrul a intrat in istorie fiindca a pretins directorilor de orchestra si impresarilor minimum 10-12 repetitii de fiecare concert".
Citeste cateva dintre amintirile muzicologului Viorel Cosma despre Sergiu Celibidache.
Afla cum ii critica Celibidache pe marii dirijori ai lumii.Afla parerea proasta a maestrului fata de muzica din Statele Unite. Citeste si declaratiile academicianului matematician Solomon Marcus despre Sergiu Celibidache.Vezi biografia lui Sergiu Celibidache.
Volumele "Despre fenomenologia muzicala" (de Sergiu Celibidache) si "Celibidache: Intalniri cu un om de exceptie" (de Patrick Lang si Stephane Muller) au fost lansate luni, de catre Editura Spandugino, in cadrul Festivalului "Sergiu Celibidache 100" (organizat cu ocazia celebrarii a 100 de ani de la nasterea marelui dirijor roman). Anul 2012 a fost declarat Aniversare Unesco Sergiu Celibidache.
Viorel Cosma, prof. univ. dr.:
Fara sa fie interesat sa devina celebru, a refuzat adeseori orice publicitate in jurul persoanei sa