Două grupuri de comunicare au rămas cu buza umflată după intrarea în insolvenţă a General Motors. Producătorul de automobile are datorii în valoare de 166,5 milioane de dolari către grupurile Publicis şi Interpublic. Potrivit „Advertising Age“, producătorul de automobile este în topul celor mai mari investitori în publicitate în Statele Unite. În anul 2007, GM a cheltuit aproximativ 1,4 miliarde de dolari, acesta fiind al patrulea buget după Procter&Gamble, AT&T şi compania de telecom, Verizon Communication.
Constructorul auto a rămas cu datorii în valoare de 166,5 milioane de dolari către mai multe agenţii de publicitate din SUA. Cea mai mare sumă care trebuie restituită este către agenţia de media Starcom MediaVest, din Chicago şi se ridică la aproximativ 121 de milioane de dolari. Potrivit legislaţiei americane, firma de publicitate va intra pe lista de aşteptare pentru recuperarea datoriilor, dar procesul ar mai putea avea de aşteptat.
5% din veniturile Interpublic vin de la GM
Producătorul mai are de dat încă 25 de milioane de dolari grupului Publicis, din care face parte Starcom. Agenţia Leo Burnett (Publicis) se ocupau de mărcile Buick, Pontiac şi GMC, însă Pontiac va fi eliminat, potrivit planului de restructurare.
GM mai are de înapoiat 15,9 milioane de dolari către Interpublic şi încă 4,6 către McCann Erickson.
Aproximativ 5% (echivalentul a 348 de milioane de dolari) din veniturile Interpublic au provenit din bugetele General Motors. Maurice Levy, CEO Publicis, a declarat, în luna aprilie, pentru „Advertising Age“, că bugetul GM reprezintă puţin peste 3% din veniturile globale ale grupului de publicitate.
Campanie de informare pentru consumatori
Ieri, după anunţarea falimentului, General Motors a lansat o campanie de informare ce constă într-un spot de 60 de secu