Cu "Sufleurul fricii", spectacol într-o interpretare tulburătoare a Ioanei Crăciunescu, actriţa care are mare lipici la public, atât pentru excelenta sa prestaţie artistică, cât şi pentru talentul de a improviza, au culminat primele două zile ale Festivalului "Ariel Inter Fest", desfăşurat la Râmnicu Vâlcea. Prezentat luni seara într-un restaurant-berărie, acest monolog pe care Matei Vişniec l-a scris cu 35 de ani în urmă, pe când era încă student la Filozofie, a impresionat spectatorii de orice vârstă. Textul e foarte actual şi, aşa cum mi-a spus Ioana Crăciunescu, "are meritul de a-l fi exilat pe Matei" (text "cu un oarecare scandal" la prima lectură).
Actriţa afirmă că "Sufleurul fricii" nu are nici sex, nici vârstă, nici epocă, deoarece "frica e un sentiment primar care apare ca un animal sălbatec şi poate să atace orice ţesut: că e ţesut social, că e ţesut organic". L-a jucat în Franţa, în Canada, dar şi la Bruxelles, la Bucureşti, la Sibiu – în diverse spaţii neconvenţionale. Şi de fiecare dată e un alt spectacol, e spectacolul locului. Ioana Crăciunescu spune că a căpătat acest mare succes pentru că frica, organic construită, în care zvonul, minciuna, laşitatea, loviturile sub centură, linşajul despre care vorbeşte textul, poate să funcţioneze. Poate fi o aderenţă la o realitate, în orice ţară. Spectacolul a fost însoţit de sonoritatea creată de Dragoş Andriana, el dând naştere live unei muzici pe potriva textului.
"Ariel Inter Fest" s-a deschis duminică seara cu un spectacol creat de Aurel Palade şi jucat cu decenţă de actori: "Livada de vişini" de Cehov, regia Aurel Palade, producţie a Teatrului Municipal Ariel – organizatorul festivalului. În Sala Ostroveni, pe scena căreia a avut loc reprezentaţia, s-au aflat, printre spectatori, artişti de seamă: Mariana Mihuţ, Victor Rebengiuc, Silviu Purcărete. Ei repetă la Sala Zăvoi a acestui tea