Maşinile germane au fost preferatele românilor în 2011, în special pe segmentul second-hand, prima pe listă clasându-se Volkswagen, potrivit unei analize privind piaţa auto din România, realizată de auto.ro şi Daedalus Millward Brown la finalul anului care tocmai a trecut. Pentru că studiile arată că intenţia de cumpărare de maşini second-hand este în creştere, am făcut o simulare a taxei auto, versiunea 2012, pentru un Volkswagen Golf adus din Germania.
De fapt, pentru a realiza o comparație, am luat două anunțuri: un Golf cu norma de poluare Euro 2 și unul cu norma de poluare Euro 3.
Așadar, am găsit un Golf de 5.000 de euro (vezi aici fișa tehnică a mașinii), rulat 92.000 de km, motor de 1.4 pe benzină, normă de poluare Euro 2. Mașina a fost înmatriculată pentru prima dată 2002, deci are o vechime de cel puțin 9-10 ani.
O simulare cu ajutorul calculatorului oficial al taxei auto de pe site-ul ANAF arată că dacă ați cumpăra această mașină ar trebui să plătiți o taxă de 2.126 de euro.
În jurul a 5.000 de euro și la o normă de poluare Euro 4, găsiți numai mașini "alergate" mai mult de 150.000 sau chiar 200.000 de km, astfel că ne-am orientat ca mașina să fie rulate în jurul a 100.000 de km.
Astfel, am găsit un Golf Variant 1.9 TDI Trendline, rulat 105.000, al cărui preț este de 5.950 de euro. Normă de poluare Euro 3, consum în afara orașului de 4,3 litri la suta de km, în oraș 6,6 litri la suta de km, 138g emisii de CO2/km. Mașina a fst înmatriculată pentru prima dată în 2004, deci are o vechime de cel puțin 7-8 ani.
Taxa auto pentru acest caz este, conform calculatorului oficial, de 2804 euro. Dacă ar fi avut o vechime ceva mai mare, de 9-10 ani, taxa era cu aproximativ 7.00 de euro mai mică din motivul pe care l-am explicat aici.
Dacă nu aveți nicio problemă să av