Cheltuieli pe care le considerăm banale ajung o ameninţare pentru buzunarul nostru. Produse şi servicii ce ne sunt indispensabile şi pe care le achităm periodic se dovedesc o piatră de moară în buget. Realizăm cât sunt de scumpe abia când tragem linie.
Costul real al unui bun sau serviciu poate fi semnificativ mai mare decât preţul pe care îl plătim când îl achiziţionăm. Câteva exemple pot fi refinanţarea unui credit, cardurile de cumpărături, taxele achitate cu întârziere, dar şi obiceiuri care ne compun stilul de viaţă: dietele sau viciul fumatului.
La fel, cumpărăturile clasice, de primă necesitate în gospodărie - detergentul de rufe, hârtia igienică, apa plată - au costuri „iniţiale" mici, dar, în timp, aceste produse ajung să fie scumpe, motiv pentru care specialiştii recomandă cumpărarea lor în cantităţi mari - pachete de mai multe kilograme sau sticle cu mai mulţi litri.
Dezavantajele cardului de shopping
Acest tip de card, pe care îl regăsim în ultima perioadă în oferta multor comercianţi, poate fi folosit doar la cumpărăturile făcute în magazinele cu care banca are stabilit un acord de parteneriat.
Denumite şi carduri co-branded, acestea oferă o linie de credit disponibilă permanent, reduceri la anumite cumpărături, precum şi o perioadă de graţie.
Însă shoppingul poate deveni o corvoadă atunci când se apropie data scadentă şi preţul facturii depăşeşte aşteptările. Pe lângă costurile ridicate date de dobânzi, cardurile de shopping funcţionează ca orice card de credit: cântăresc greu în scoringul pentru obţinerea unui alt tip de finanţare bancară.
Refinanţarea are dublu efect
Restructurarea, rescadenţarea sau reeşalonarea creditului par soluţia ideală pentru cei care nu-şi mai permit să achite ratele datorate băncii la data scadentă.
Specialiştii în brokeraj bancar de l