In contextul declinului de tiraj, al disparitiei reclamelor si al reducerilor de personal din redactiile publicatiilor americane, o parte dintre editori se confrunta in premiera cu scaderea venitrilor online, scrie AdvertisingAge.
Editori ca Tribune Co, Lee Enterprises si E.W. Scripps au raportat o scadere a veniturilor obtinute din publicitatea online in cel de-al doilea trimestru al acestui an. Aceste scaderi au generat ingrijorare intr-o industrie care parea o sursa neintrerupta de venituri pentru site-urile celor mai importante ziare din Statele Unite.
“Declinul din presa scrisa a fost foarte puternic si aceasta a avut un ecou si pe zona online”, a declarat analistul Ed Atorino, din partea companiei Benchmark Co. Media, ce functioneaza in industrie de 30 de ani. “Este cel mai critic moment din piata pe care l-am vazut”, a mai adaugat Atorino.
Insa nu toti editorii de presa din Statele Unite se confrunta cu un declin in publicitatea online. Randy Bennet, vice-presedinte pe sectorul dezvoltare din cadrul Newspapers Association of America, a declarat ca industria este “probabil” in grafic pentru cresterea veniturilor din reclame online, in ciuda cresterii lente din ultimii ani. Veniturile ziarelor online a crescut in 2007 cu 19%, un ritm de crestere semnificativ mai redus decat 31%, cat s-a inregistrat in 2005 si 2006.
Bennett a mai declarat ca publicatiile care au gasit modalitati de a-si construi site-uri din produsul ziarelor au tendinta de a face fata acestei probleme din industrie, in timp ce editorii ale caror profituri depind de vanzarea ziarului se descurca mai greu.” Suntem intr-o perioada de tranzitie in industrie si urmeaza sa vedem scaderi ale profiturilor. Cei care au facut fata sunt cei care au avut cea mai agresiva variatie ”, a adaugat Bennett.
Unul dintre cei mai buni jucatori din media americana, McClatchy Co.,