Activitatea de team building a crescut in ultimii doi ani in Romania si tot mai multe companii se indreapta catre aceasta ca metoda de invatare a angajatilor, decat ca o perioada de relaxare. Florin Radulescu, partener in cadrul companiei de training Ascendis, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre principalele tendinte din aceasta piata.
“In ultimii doi ani s-a simtit o revigorare a cererilor de team building. Daca imediat dupa anul 2009 acestea au fost primele bugete taiate, acum, odata cu reintoarcerea catre motivarea angajatilor, numarul cererilor a crescut. (...) Managerii care doresc sa isi tina oamenii aproape se gandesc la solutii, iar team building-ul este una dintre ele, alaturi de training”, a explicat Radulescu.
Se cauta programe cu componenta de invatare, nu se mai cere paintball Companiile nu mai vad in activitatea de team building o oportunitate de a acorda angajtilor o perioada de relaxare, ci doresc ca acestia sa acumuleze cunostinte noi.
“Angajatorii se orienteaza catre solutii care au si o componenta de invatare, vin cu cereri foarte specifice, vor noutati, au trecut de etapa in care se cerea paintball, de exemplu. Ceea ce facem noi numim «smart team building»”, a mai spus Radulescu.
Cine merge in team building “In general la organizatiile foarte mari este greu sa strangi toti angajatii, in timp ce la companiile mici si mijlocii pot sa participe toti. Noi investigam cine sunt cei care vor participa la eveniment si care sunt nevoile acestora. De obicei, focus se pune pe departamentele de procesare si operatiuni, unde activitatea este rutiniera si oamenii nu interactioneaza, cum sunt si programatorii din domeniul IT”, a spus reprezentantul Ascendis.
O alta categorie care a reinceput sa isi trimita angajatii in team buildinguri este cea a firmelor care au trecut prin procese de restructurare si vor sa