Consiliul Judeţean Vrancea a cheltuit aceşti bani pentru realizarea Strategiei de Dezvoltare Economico-Socială a Judeţului Vrancea pentru perioada 2007-2013.
În 2004, Consiliul Judeţean Vrancea a organizat o licitaţie publică pentru realizarea unei strategii de dezvoltare economică a judeţului pentru perioada 2007-2013.
Strategia s-a dorit un diagnostic clar asupra economiei judeţului, care să conţină însă şi măsuri de viitor. Licitaţia a fost câştigată de echipa LDK Consultant S.A din Grecia, iar CJ Vrancea a plătit suma de 80 000 de euro.
În Strategie se arată că „PIB-ul judeţului Vrancea este un indicator clar al rămânerii în urmă faţă de restul Regiunii de Dezvoltare Sud-Est. În 2004, PIB-ul/locuitor în Vrancea era de 1980 euro/locuitor, ceea ce reprezintă aproximativ 73 % din media naţională (2718 euro/loc). Acest lucru face din judeţul Vrancea singurul judeţ din RegiuneaS-E cu PIB sub media naţională şi unul din cele 10 judeţe din România care aveau această trăsătură”.
Cele 10 judeţe menţionate erau Botoşani, Suceava, Neamţ, Vaslui, Vrancea, Călăraşi, Ialomiţa, Teleorman, Olt, Giurgiu.
În strategie se arată că „această situaţie este explicată prin două aspecte:1) judeţul Vrancea este un judeţ prin excelenţă rural, orientat spre economia agrară, de subzistenţă. Acest trend istoric s-a păstrat, în 2005, Vrancea fiind unul dintre judeţele cu un grad de urbanizare mai mic de 50%.2) caracterul rural agricol s-a reflectat în creşterea mai lentă a economiei judeţului în raport cu economia naţională. Valoarea Adăugată Brută/locuitor a crescut semnificativ mai încet decât media naţională în perioada 1998-2003”.
La pag. 84 din Strategie se menţionează: „Judeţul Vrancea a contribuit din ce în ce mai puţin la economia regională în perioada 2000-2004; acest lucru reflectat în decalajul dintre media regională a PIB/locuitor şi media judeţ