Legislatia romana, in special cea care reglementeaza activitatea economica a societatilor comerciale, pare pe alocuri desprinsa din povestiri cu iz fictional. Modificata ori de cate ori (nu) trebuie, legea ii pune in dificultate chiar si pe cei care o promoveaza. Chiar daca toate aceste schimbari au ca principala tinta crearea unui cadru legislativ cat mai flexibil, care sa faca agentilor economici o viata cat mai usoara, rezultatul este departe de scopul urmarit, iar consecinta consta in aceea ca multi intreprinzatori, directori de mari firme, sindicalisti si altii nu mai inteleg nimic. Un singur exemplu poate ilustra semnificativ cele afirmate mai sus, in sensul ca, in Romania sfarsitului de mileniu, orice este posibil.
Cazul Tepro pare a fi unul cu final fericit, in sensul ca, odata cu plecarea investitorului din Cehia, lucrurile au cam inceput sa se repuna pe roate. Pe ultima luna, conducerea a raportat actionarului principal - statul (care va redobandi, insa, acest statut abia catre sfarsitul lunii in curs) - ca a produs o cantitate dubla fata de media lunilor anterioare din acest an, ceea ce se constituie intr-un prim licar de lumina la intreprinderea ieseana. Cu toate acestea, Tepro va avea si in 2000 un sfarsit de an palpitant, chiar daca, dupa plecarea cehului, se spera intr-o linistire totala a apelor. Cel putin deocamdata, nu a fost sa fie asa, caci luna noiembrie pare a fi cu final neasteptat. Odata cu schimbarea actionarului majoritar, Fondul Proprietatii de Stat (FPS) a convocat doua sedinte AGA, una extraordinara, pentru alegerea unui nou Consiliu de Administratie (in cel vechi mai era un singur roman, restul fiind "acoperit" de partea ceha), si una ordinara, pentru a se lua in discutie mai multe aspecte legate de activitatea societatii. In aceeasi saptamana, celalalt actionar important de la Tepro, SIF II Moldova, a convocat si ea doua Ad