Piaţa auto a scăzut cu 14% la nivel european, în timp ce marca românească a înregistrat o creştere de aproape 22% . Criza financiară şi programul „Rabla“, derulat în mai multe state din Vest, au fost motoarele care au impulsionat vânzările. În primele cinci luni din 2009, Dacia a comercializat în Europa 90.000 de maşini, din care 25.000 de unităţi numai în luna mai. Practic, numărul de autoturisme noi, marca Dacia, înmatriculate în cele 28 de pieţe, fără a pune la socoteală Malta şi Cipru, a crescut cu 99,8%, ajungând la 24.894 de bucăţi, faţă de doar 12.458 în mai 2008.
Astfel, în primele cinci luni ale anului, vânzările constructorului român au avansat cu 21,7%. Dacă în 2008
s-au comercializat 73.929 de autovehicule, anul acesta au fost vândute 89.965 de automobile, conform statisticilor de la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
„Rabla a stimulat vânzările Dacia în Europa, dar nu putem spune cât anume din total revine acestui program“ a declarat pentru „Adevărul“ Liviu Ion, oficial Dacia. Despre evoluţia viitoare a vânzărilor, reprezentantul companiei spune că deşi acestea scad pe timp de vară, este posibil ca programul „Rabla“ să menţină vânzările la un nivel mai ridicat.
Declinul se temperează
Situaţia este diferită pe piaţa europeană, unde a fost înregistrată o scădere de 4,9% în mai, ceea ce înseamnă că au fost înmatriculate doar 1,27 milioane autoturisme noi, faţă de 1,33 milioane în perioada similară din 2008. La nivelul primelor cinci luni, cele 28 de pieţe analizate au suferit un declin puternic: 6,9 milioane de unităţi comercializate,cu aproape 14% mai puţine faţă de 2008.
Totuşi, datele arată că scăderea de pe pieţele auto europene s-a mai temperat în luna mai. Numai în primele patru luni a fost consemnată o contracţie de aproape 16% a vânzărilor.
@