Ministerul Transporturilor a „gândit“ un proiect de ordonanţă prin care şoferii sunt obligaţi să îşi „încalţe“ maşinile cu anvelope de iarnă, altfel se vor alege cu amenzi usturătoare. Deşi noile reglementări se află în stadiul de proiect, fiind în dezbatere publică până pe 11 noiembrie, comercianţii au început să scumpească anvelopele, iar şoferii se grăbesc să îşi cumpere cauciucuri de iarnă.
Iniţiatorii proiectului de ordonanţă spun că prin noile reglementări se doreşte creşterea siguranţei rutiere, accelerarea programelor de întreţinere, reabilitare şi construcţie a drumurilor, dar şi... necesitatea stringentă a asigurării fondurilor pentru întreţinerea, repararea, modernizarea şi construcţia de drumuri. Banii sunt căutaţi în buzunarele şoferilor care vor îndrăzni să nu îşi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă între 1 noiembrie - 31 martie şi care vor fi amendaţi cu sume cuprinse între 540 şi 1.200 de lei.
Astfel, după punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 din Codul Rutier se va introduce un nou punct, care pedepseşte „conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie - 31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă“. Amenzile aplicate persoanelor fizice se încadrează la clasa a IV-a de sancţiuni, adică de la 9 la 20 puncte-amendă.
În plus, transportatorii de mărfuri sau persoane care nu au montate pe maşini cauciucuri de iarnă şi blochează un drum, în afara amenzii, vor fi obligaţi să achite şi costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.
Potrivit proiectului de ordonanţă, anvelopele de iarnă sunt cele omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992, în care se spune că pe pneuril