Desi e criza si vanzarile de masini scad puternic, companiile prezente la salonul auto de la Detroit au anuntat numeroase noutati si promit ca vor scoate masini hibride si 100% electrice in numar mare anii urmatori. De la companii aflate pe marginea prapastiei, cum ar fi Chrysler, pana la chinezii necunoscuti de la BYD, aproape toti se jura ca vor produce in serie masini cu tehnologii alternative.
General Motors tocmai a primit imprumuturi de aproape 10 miliarde dolari pentru a nu se prabusi, iar compania e increzatoare si spune ca masina electrica Volt va iesi, conform planului, la sfarsitul lui 2010.
GM isi pune toate sperantele in Volt, masina capabila sa parcurga 60 de kilometri exclusiv cu motorul electric si cateva sute cu ajutorul unui motor pe benzina care va reincarca bateriile. Trebuie spus ca spre deosebire de masinile hibride stil Prius, Volt va fi propulsata exclusiv de motorul electric. Motorul pe benzina nu conduce niciodata direct rotile, ci furnizeaza energie pentru propulsorul electric.
Ford, care nu e intr-o situatie financiara atat de disperata, promite ca in 2011 va scoate in SUA o masina electrica ce va avea o autonomie de circa 160 km pentru care la inceput are obiective de vanzari reduse la cateva mii de unitati. Producatorul va lansa in 2010 o varianta cu motor electric a vehiculului comercial Transit Connect si spre 2012 va lansa si hibride ce se pot incarca la priza.
Chrysler e tinuta in viata de ajutoarele guvernamentale, dar e convinsa ca isi va reveni, iar in 2010 va putea sa scoata o masina electrica.
Totusi, directorii companiilor se plang ca nu mai e un climat favorabil pentru hibride, acum cand benzina s-a ieftinit mult, iar oamenii cauta sa dea cat mai putini bani pe o masina noua. Hibridele si masinile electrice sunt, din cauza tehnologiilor incorporate, mai scumpe decat masin