Comandatul navei de croazieră Costa Concordia, Francesco Schettino, ajunge astăzi în fața Tribunalului din Grosseto, Toscana, în procesul privind moartea a 30 de oameni în urma naufragierii vasului în apropiere de insula Giglio, potrivit RFI.
La un an și jumătate de la producerea tragediei, căpitanul Schettino va apărea în fața instanței, pe numele său existând mai multe capete de acuzare: omor prin imprudență, provocarea naufragiului și părăsirea navei și daune asupra mediului înconjurător.
Francesco Schettino ar putea fi singurul acuzat care va fi judecat, celelalte cinci persoane puse sub acuzare în acest dosar căzând la înțelegere cu procuratura.
Potrivit RFI, procesul ar putea fi amânat chiar de la primul termen din cauza unei greve naționale a avocaților din Italia.
În ceea ce privește compania Costa, care deținea nava de croazieră, conducerea companiei și-a recunoscut vina administrativă și a negociat o înțelegere cu procuratura pentru a evita un proces penal, iar în luna aprilie a primit o amendă de un milion de euro.
În ianuarie 2012, nava Costa Concordia, la bordul căreia se aflau 4.200 de persoane, a naufragiat în apropiere de insula Giglio, din largul Toscanei, iar în urma accidentului și-au pierdut viața 30 de oameni și alți 60 au fost răniți.
Imediat după producerea tragediei, au ieșit la iveală detalii uluitoare despre cauzele accidentului și, mai ales, despre atitudinea comandantului de navă, Francesco Schettino.
La momentul respectiv au fost vehiculate mai multe ipoteze. Astfel, comandantul Francesco Schettino ar fi vrut să-i facă pe plac şefului ospătarilor, originar din insula italiană Giglio, apropiindu-se prea mult de aceasta. O altă variantă a fost aceea că nava s-ar fi apropiat de insulă pentru că Schettino a vrut să-i salute pe cei 800 de locuitori. Pe de altă parte, procurorii italieni au stabilit că Frances