O noua categorie de laptop-uri in miniatura la preturi reduse a intrat pe scena industriei IT, fortand cele mai mari companii din domeniu sa grabeasca dezvoltarea unor modele similare pentru face fata cu cererea din piata, scrie Financial Times.
In ciuda declinului economic, un neasteptat val in cererea globala a consumatorilor pentru aceste computere, denumite “netbook-uri” sau “mini-notebook-uri”, a transformat modelul in unul dintre cele mai atractive produse tehnologice din ultimii ani.
“Ne asteptam ca stocurile de astfel de produse sa nu faca fata cererii inainte de Craciun”, a declarat Richard Doherty, analist al firmei de cercetare IT Envisioneering.
"Cererea pentru aceste modele “a crescut mult mai repede decat ne-am fi asteptat”, a adaugat Bob O'Donnel , analist al companiei de cercetare IDC.
IDC a revizuit previziunile pentru vanzarile pe plan mondial la 10,8 milioane de netbook-uri pentru acest an si la 20,8 milioane de unitati pentru anul 2009, adica 11-12% din piata globala de laptop-uri.
Dotate cu un ecran mic de aproximativ 10 inchi, cu o tastatura ingusta, cu o sursa mai mica si un pret mai sub nivelul de 500 dolari, netbook-urile au aparut ca un segment diferit al pietei de laptop-uri, mai ales de cand au fost lansate noi modele in aceasta vara care au crescut semnificativ vanzarile comerciantilor. Unele au o capacitate de stocare mica, bazandu-se in special pe date si aplicatii descarcate de pe Internet.
Noile netbook-uri au extins piata laptop-urilor, fiind mult mai ieftine pentru familiile ce detin mai multe computere, potrivit analistilor. Totusi, ei inlocuiesc unele vanzari de laptop-urilor ieftine si ar putea eventual sa ia o felie mare din vanzarile unor computere mult mai profitabile.
Impactul surprinzator de rapid al netbook-urilor in industria de PC-uri a fost evident saptamana trecuta, cand Microso