Prin preluarea celor 60 de benzinarii pe care le detinea Shell in Romania, MOL a semnat in urma cu trei ani inceputul iesirii primului gigant petrolier de pe piata locala. Desi procesul de integrare a fost finalizat in urmatoarele sase luni de la semnarea
"As compara integrarea MOL-Shell cu procesul de constructie a unei case. Practic am pornit de la o casa deja existenta, careia a trebuit sa ii consolidam fundatia, dar careia sa ii aplicam si recompartimentari, pentru a putea fi locuita de ambele echipe si a le oferi acestora toate premisele pentru a deveni o familie", spune Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania, care a sosit in Romania in momentul finalizarii tranzactiei si care a gestionat integrarea achizitiei Shell.
Finalizarea acordului de preluare a retelei de benzinarii Shell a avut loc in aprilie 2005, iar la inceputul lui octombrie, MOL a anuntat ca a incheiat integrarea si redenumirea statiilor preluate de la Shell. Cu toate acestea, integrarea din punctul de vedere al angajatilor s-a realizat abia dupa doi ani. De ce a durat atat de mult?
"Daca avem in vedere doar modificarea structurii organizationale - crearea unei noi organigrame, armonizarea elementelor de baza, a sistemului de remunerare, spre exemplu, aceasta a durat sase luni. Daca ne referim pur si simplu la momentul in care angajatii se simt in largul lor sa stea impreuna la aceeasi masa, ei bine, acest lucru s-a intamplat in cazul nostru dupa alte 24 de luni", spune Zsolt Szalay. Astfel, 2008 este primul an in care MOL Romania intra cu o activitate complet integrata la nivel de resurse umane. Si acest lucru pentru ca managementul MOL Romania a trebuit sa aiba mai multa rabdare cu oamenii decat cu businessul.
"Desi este necesar sa reactionam rapid in ceea ce priveste performanta afacerii, trebuie tinut cont de faptul ca timpii de reactie sunt sensibil d