În ciuda promisiunilor făcute de premierul Emil Boc, există riscul ca în 2011 să nu se finalizeze nici măcar 10 km din autostrada Transilvania. Sursa: MIHAI ȘOICA
În ciuda asigurărilor date de premierul Emil Boc în urmă cu o lună, când a inaugurat tronsonul Turda-Câmpia Turzii, continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania, pe sectorul Gilău- Nădăşel, este încă sub semnul întrebării. Drept dovadă stă răspunsul ministrului transportului Anca Boagiu la interpelarea făcută de deputatul PDL de Cluj, Mircia Giurgiu.
Informaţii contradictorii
Deputatul Mircia Giurgiu a depus o interpelare pe adresa ministrului Anca Boagiu pentru a afla soarta proiectului autostrăzii Transilvania în 2011. În răspunsul trimis, Boagiu arată că nu e încă realizată nici măcar faza de proiectare pentru tronsonul Gilău-Mihăeşti, care cuprinde şi sectorul Gilău-Nădeşel.
Potrivit documentului semnat de Anca Boagiu, "termenul de finalizare a proiectării, respectiv data de începere a lucrărilor la acest tronson depind de alocările bugetare din anul 2011- 2014".
În acelaşi document mai este menţionat şi faptul că, "în funcţie de alocările bugetare", singurul tronson al autostrăzii pe care s-ar putea lucra anul viitor este tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, care însă nu are nicio continuitate şi se opreşte într- un câmp petrolifer.
"Premierul a dat asigurări"
"Am vrut să ştiu ce soartă va avea acest proiect în 2011 şi am rămas oarecum surprins să aflu că, pentru tronsonul Gilău-Nădăşel, nu este încă realizată proiectarea. Asta e marea problemă. Premierul mi-a dat asigurări că măcar acest tronson de zece kilometri, Gilău-Nădăşel, va fi realizat în 2011. Cum? Vom vedea", conchide deputatul Mircia Giurgiu.
La rândul său, senatorul Marius Nicoară, membru în Comisia buget-finanţe din Senatul României, a declarat