Consumul casnic in gospodarii a inregistrat in primul semestru al anului o crestere de 17% in moneda nationala, mai putin insa comparativ cu anul precedent, cand in aceeasi perioada se raporta o crestere de 22% a acestui segment de consum, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, consultat de NewsIn.
"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat", a declarat directorul general al GfK Romania, Andi Dumitrescu.
Astfel, cercetarea GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic in gospodarii arata ca p rodusele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.
Categoria tabletelor de ciocolata a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului curent, comparativ cu perioada similara din 2008, i nfluentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare.
Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (s2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.
De asemenea, pentru segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.
Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie importanta a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in v