Brent Valmar, directorul general al Porshe Romania, cel mai mare importator auto de pe piata locala, cu afaceri de un miliard de euro anul trecut, spune ca primele categorii de costuri la care se uita o companie de profil in contextul unei situatii de turbulente financiare sunt cele de promovare si de personal.
"Marjele operationale scad in conditiile in care se pastreaza blocurile de costuri pentru personal. Punctul intai de costuri vine din reclama si punctul doi din personal, iar aici vorbim nu numai de angajatul in sine, ci inclusiv biroul, energia electrica consumata, masina de serviciu, benzina, calculatorul si telefonul. Aici suntem datori sa asiguram dealerului o viata daca nu cu castiguri mari, cum nu se mai poate si nu s-a putut niciodata, macar sa-i asiguram stabilitate financiara", a subliniat Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania si vicepresedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Importatorul Porsche Romania are in prezent 208 angajati, in timp ce intreaga retea care comercializeaza marcile importate de Porsche Romania (96 de dealeri) numara aproape 10.000 de angajati.
La nivelul lunii octombrie numarul autoturismelor inmatriculate a scazut cu 10% in comparatie cu aceeasi perioada din anul anterior, fapt ce a determinat majoritatea dealerilor si importatorilor sa ofere discounturi pentru modelele comercializate, ceea ce afecteaza profitul companiei, in conditiile in care volumul cheltuielilor este mentinut la acelasi nivel.
Potrivit oficialului Porsche Romania, in 2008 piata autoturismelor va scadea cu peste 12%, la 275.000 de masini, fata de 315.000 in 2009.
"Daca anul acesta piata va ajunge undeva la 275.000 de autoturisme, la anul putem sarbatori daca ajunge la 250.000, chiar daca va fi programul "Rabla". Acestea sunt estimarile in contexul actual. Este posibil ca p