Daca toata guvernarea care urmeaza va arata ca ordonanta de urgenta care a consfintit sambata, 22 decembrie 2012, aparitia a 22 de ministere si a 26 de ministri, semnele nu sunt bune.
Sa spargi ministere - si nu oricare, ci Internele, Finantele, Economia si Transporturile - si sa inventezi institutii in 5 pagini de Monitor Oficial cu usurinta cu care un consiliu local schimba numele unor strazi intr-un cartier nu inseamna un start pentru o administratie solida, ci incropeala.
Apoi, sa dovedesti ca prima ta grija sunt locuintele de serviciu care trebuie impartite si sefilor de autoritati publice, nu numai ministrilor sau secretarilor de stat, nu inseamna decat sa certifici, la numai o zi de la votul de investitura, ca foamea dupa locuintele de sute de mii de euro ale RAAPPS-ului era atat de mare ca trebuia rapid astamparata.
Pe vremea premierului Emil Boc, se ridica deseori intrebarea cum de nu putea legal sa anuleze tot felul de sporuri obtinute anterior de bugetari si era dat tot timpul in judecata de functionari (si de cele mai multe ori guvernul a pierdut, nici acum nefiind terminate de achitat restantele salariale). Simplu : pentru ca dadea astfel de ordonante de urgenta incropite, care erau ulterior atacate in justitie.
Dupa cum se prezinta, ordonanta de urgenta de sambata, care marcheaza actul de nastere al guvernului Ponta II, va avea aceeasi soarta. Nu va dura mult pina nu va fi contestata, iar guvernul va trebui sa o modifice rapid.
Va fi de urmarit reactia Comisiei Europene. Spre exemplu, sa luam spargerea Ministerului Transporturilor in Transporturi (conduse de Relu Fenechiu de la liberali) si Compania de Drumuri si Autostrazi, preluata de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (condus de Dan Sova de la social democrati).
Cele 4,2 miliarde de