PITEŞTI ● Centura a costat 115 milioane de euro
Şoferii care au drum prin Piteşti pot evita traficul din oraş pe centura dată în folosinţă în urmă cu mai bine de jumătate de an şi care reprezintă de fapt o prelungire de aproape 15 kilometri a Autostrăzii A1. În aceste condiţii, traficul din oraş s-a degajat, dar aglomeraţia s-a mutat la Bascov.
PITEŞTI ● Centura a costat 115 milioane de euro
Şoferii care au drum prin Piteşti pot evita traficul din oraş pe centura dată în folosinţă în urmă cu mai bine de jumătate de an şi care reprezintă de fapt o prelungire de aproape 15 kilometri a Autostrăzii A1. În aceste condiţii, traficul din oraş s-a degajat, dar aglomeraţia s-a mutat la Bascov.
Centura face legătura între Autostrada Bucureşti-Piteşti şi drumul naţional spre Rîmnicu-Vîlcea şi Sibiu. Practic, centura oraşului reprezintă cea mai complexă lucrare executată în Argeş după Revoluţie, a început în anul 2004 şi a fost finalizată în noiembrie 2007. În cifre, centura înseamnă cîteva milioane de metri cubi de terasamente, 26 de milioane de ore lucrate, 1.000 de persoane angrenate în construcţie şi o valoare de 115 milioane de euro. Centura este realizată la profil de autostradă cu două benzi de sens de mers, iar proiectul a fost finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare cu 60 de milioane de euro şi încă 55 de milioane de euro au venit de la buget.
UNA CALDĂ, ALTA RECE. Noua porţiune de autostradă a degajat traficul din oraş şi în special din cartierul Prundu, unde şoferii pierdeau chiar şi cîte o oră în trafic. În momentul de faţă, aglomeraţia s-a mutat la intrarea în comuna Bascov, acolo unde se termină centura, iar zilele de week-end reprezintă adevărate provocări pentru cei care trebuie să treacă prin intersecţie. Se formează cozi interminabile pe ambele sensuri de mers Piteşti – Rîmnicu-Vîlce