Teatrul ”Metropolitan” din Toyo şi-a redeschis porţile, după lucrări de renovare capitală care s-au întins pe durata a 17 luni. Silviu Purcărete este regizorul al cărui spectacol: ”Lulu”, de Frank Wedekind, montat pe scena Teatrului Naţional ”Radu Stanca” Sibiu, a fost ales pentru a marca acest eveniment, într-o suită de 5 reprezentaţii.
Prezenţa artiştilor români în capitala niponă a survenit într-un moment în care crima comisă de un cetăţean român ţinea prima pagină în toată presa. Oficialităţi de prim rang au fost prezente în seara premierei; comentariile din media au fost la superlativ; ”Purcărete” şi artiştii de pe scenă erau acum numele românilor care cucereau gloria în capitala Japoniei. Pe parcursul săptămânii petrecute la Tokyo niciun reprezentant al ambasadei române nu s-a arătat mesagerilor teatrului românesc: nici ambasadorul, niciun ministru-consilier, niciun ataşat cultural, nici administratorul şi nici şoferul. Nici la sosire, nici la plecare, nici la vreunul din cele cinci spectacole, nici în pauză unui spectacol, nici la hotel.
”Teatro Colόn”, din Buenos Aires, este unul dintre cele mai vestite şi mai mari (fizic) teatre de operă din lume. În 2008 şi-a sărbătorit centenarul şi prezenţa unui artist pe afişele teatrului este o etapă importantă şi mult râvnită în consacrarea mondială. Silviu Purcărete a debutat în urmă cu două luni pe marea scenă montând două dintre operele într-un act a lui Rahmaninov: ”Aleko” şi ”Francesca da Rimini”. Spectacolul s-a bucurat de un imens succes, numele românului fiind îndelung elogiat în toate cronicile premierei. N-am să reproduc cu ghilemele rândurile de mai sus, în care consemnam felul în care a tratat ambasada României la Tokyo spectacolele artiştilor români – la Buenos Aires, prezenţa lui Silviu Purcărete, unul dintre marii regizori ai lumii, pe toată durata lucrului la Opera din capitala Argentinei a