Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va finaliza, vineri, operaţiunea de transmitere către populaţie a celor circa 515.000 de plicuri care conţin declaraţiile de venit aferente anului fiscal 2006, operaţiunea fiind începută săptămâna trecută. Plicurile includ, pe lângă cele două formulare ale declaraţiei speciale privind veniturile realizate, ghidul de completare, scrisoarea adresată contribuabililor, precum şi plicul destinat trimiterii declaraţiilor la autorităţile fiscale, se arată într-un comunicat al ANAF.
Persoanele fizice vor trebui ca, după completarea celor două formulare de declaraţie de venit, să introducă un exemplar în plicul primit, păstrând celălalt document. Pentru transmiterea prin poştă a declaraţiei de venit completate, populaţia va trebui să utilizeze plicul primit, pentru care nu trebuie să achite taxele poştale. Declaraţiile de venit trebuie transmise doar de către anumite persoane, care au obţinut anul trecut venituri din activităţi cum ar fi transferul titlurilor de valoare, profesii liberale şi drepturi de proprietate intelectuală.
De asemenea, contribuabilii care au obţinut venituri din activităţi agricole, din cedarea folosinţei bunurilor şi din activităţi comerciale au obligaţia să completeze aceste declaraţii.
Contribuabilii persoane fizice române, cu domiciliul în România, nu au obligaţia să depună declaraţia de venit dacă anul trecut au obţinut numai venituri a căror impunere este finală. Din această categorie fac parte veniturile din salarii sau asimilate acestora, din pensii, din dividende, din dobânzi, din premii şi jocuri de noroc, veniturile nete determinate pe bază de norme de venit, precum şi veniturile din alte surse a căror impunere este finală.
19.000 de braşoveni depun declaraţii
În 2005, doar 18.911 de braşoveni au obţinut venituri din alte surse decât salariile, fiind ast