Vanzarea businessului de ciocolata al Cadbury in Romania, construit in jurul brandului local Kandia si estimat la o valoare de peste 50 mil. euro, este o miza mare pentru consultantii in fuziuni si achizitii pe o piata inghetata din 2009. Deadline-ul pentru semnarea tranzactiei este de sase luni.
Consultantii pe fuziuni si achizitii (M&A) pandesc acum orice miscare a Kraft Foods la nivel local, pentru ca dupa achizitia rivalului Cadbury compania va scoate la vanzare fabrica de ciocolata Kandia, unul dintre cele mai mari active de pe piata dulciurilor din Romania. Kraft a anuntat zilele trecute ca deja cauta potentiali cumparatori pentru fabrica.
"Operatiunile care vor fi vandute vor fi conduse si gestionate separat fata de Kraft Foods Romania, conform cerintei Comisiei Europene. A fost numit un manager extern (hold-separate manager) care va gestiona businessul ce urmeaza a fi vandut si care se ocupa de cautarea potentialilor cumparatori. Exista un termen de 6 luni pentru realizarea acestei tranzactii", a declarat pentru ZF Doina Cavache, Corporate Affairs Manager al Kraft Foods Romania.
Vanzarea fabricii Kandia de catre Kraft Foods ar putea fi evenimentul anului 2010 pe piata locala a ciocolatei, iar consultantii spun ca sunt sanse mari ca tranzactia sa se semneze cu un investitor strategic. Fabrica a fost inaugurata in 2007, in urma unor investitii de 13 mil. euro, si produce atat ciocolata, cat si bomboane si prajituri. Cadbury Romania a avut in 2008 vanzari de 34 mil. euro, potrivit celor mai recente raportari ale companiei.
"Exista deja interes in piata serviciilor de consultanta pe M&A (fuziuni si achizitii - n. red.) pentru aceasta tranzactie, dar probabil ca pana la finalizarea achizitiei Cadbury de catre Kraft Foods nu vom vedea concretizandu-se vanzarea fabricii Kandia", a declarat Matei Paun, managing partner al BAC Investmen