Lucrările la Magistrala 5 Drumul Taberei-Universitate sunt în grafic, iar Guvernul a asigurat fondurile necesare atât de la buget, cât şi prin contractarea unor tranşe dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), astfel încât plăţile să nu fie întârziate, a asigurat luni ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea.
"Banii au fost prevăzuţi în buget. Tot proiectul în ansamblu costă aproximativ 1,1 miliarde euro din care 395 milioane îi împrumutăm de la BEI şi restul finanţăm noi din buget. Până acum, din cei 395 am luat, în trei ani, 90 de milioane de euro. În anul 2010, pentru tot proiectul, din banii BEI şi din banii noştri s-au cheltuit 12 milioane de lei. În 2011 s-au cheltuit vreo 100 de milioane de lei. În 2012 s-a intensificat acest proiect şi s-au cheltuit aproximativ 340 de milioane de lei. În total până acum s-au cheltuit cam 500 de milioane de lei, aproximativ 80% din ei de la BEI", a declarat Voinea la postul public de televiziune.
Anul acesta pentru lucrările la noua linie de metrou au fost prevăzuţi 135 de milioane de lei, jumătate de la bugetul de stat şi jumătate de la BEI, a explicat ministrul, adăugând că în urma rectificării bugetare de la jumătatea anului bugetul va fi majorat.
"Aceşti bani au fost puşi în buget numai în trimestrul I şi II, deci au fost concentraţi în primele două trimestre, tocmai în ideea în care la rectificare vor fi alocate sume suplimentare", a afirmat Voinea.
Ministrul a precizat că, în prezent, România mai are de tras de la BEI circa 1,5 miliarde de euro pentru 15 proiecte, însă calendarul următoarelor tranşe trebuie atent calculat deoarece banii împrumutaţi sunt luaţi în calcul la stabilirea deficitului. Totodată, dobânda la care s-a împrumutat România de la instituţia europeană este de circa 3%, nivel apreciat drept "foarte bun" de ministrul pentru Buget.
"Atunci când no