Revoluţia automobilului reîncepe săptămâna aceasta la Frankfurt, odată cu cel mai mare eveniment al industriei din lume, locul unde constructorii de maşini vin din doi în doi ani să prezinte cele mai importante noutăţi şi să atragă atenţia asupra celei mai mari economii a europei.
Cea de a 65-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt nu-şi mai propune doar să anunţe ieşirea din criză a industriei auto, aşa cum s-a întâmplat cu cea din 2011, ci doreşte să marcheze un nou standard în ceea ce priveşte opulenţa standurilor constructorilor germani, subliniind parcă supremaţia acestora în lumea automobilului.
Acum nu se mai discută doar despre mobilitatea viitorului, cu motoare electrice, ci de automobile conectate în reţea, la infrastructura viitorului. Acum automobilul poate fi accesat direct de pe telefonul mobil, iar acesta poate oferi sugestii cu privire la transportul în comun.
Toate aceste sisteme sunt deja implementate pe BMW i3, automobilul care va revoluţiona modul cum privim maşinile electrice. Tot la Frankfurt vine şi Mercedes-Benz cu noile versiuni ale S-Klasse, una dintre cele mai luxoase automobile din lume, dar şi primul automobil de serie care se poate conduce singur până la o viteză de 60 km/h. În total, spaţiul expoziţional măsoară la această ediţie 230.000 mp, cu 5.000 mp mai puţin decât în 2011, semn că de această dată constructorii sunt mai prudenţi atunci când vine vorba de investiţii, mai ales pe o piaţă europeană care a atins minimul ultimilor 20 de ani.
În total, în cadrul salonului sunt prezente aproape 1.100 de companii din 35 de ţări. Având în vedere dimensiunile, doar pentru a-l traversa de la un capăt la celălalt ai nevoie de cel puţin 30 de minute utilizând culoarele speciale, iar vizitarea în amănunt a standurilor durează cel puţin o zi întreagă.
În ceea ce priveşte numărul de vizitator