Competitia de pe piata cafelei este foarte mare. Cele patru mari companii din industrie se vor lupta anul acesta pentru suprematie prin campanii de marketing indelung gindite si prin preturi din ce in ce mai competitive. Se asteapta ieftiniri de 4-5%.
Anul care tocmai a inceput se anunta destul de agitat pentru marile companii din industria cafelei. Spre exemplu, Kraft Foods si Nestle preconizeaza campanii puternice pentru promovarea produselor lor. Au si de ce, intrucit piata cafelei din Romania este destul de aglomerata. Si nu neaparat din cauza numarului foarte mare al actorilor, ci mai degraba datorita puterii lor.
Mai concret, aceasta piata este impartita intre 4 mari companii producatoare. Kraft Foods, Nestle, Alka Co si Elite detin impreuna peste 90% din marcile oficiale existente pe piata autohtona. Kraft Foods Romania, filiala a Kraft Foods Inc. - cea de-a doua mare companie din lume in domeniul produselor alimentare - comercializeaza pe piata autohtona marcile Jacobs si Nova Brasilia.
Nestle este, de asemenea, prezenta in Romania cu produsele Nescafe in cele 4 forme ale sale - Brasero, Classic, Gold si „3 in 1”, iar Elite este producatoarea marcilor Elite, Selected, After Dinner, Fort.
Imaginatie pusa in slujba profitului
Kraft Foods, compania care se plaseaza pe locul al doilea pe piata de profil, pregateste campanii puternice pentru promovarea marcilor sale. Investitiile in promovare vor fi „importante”, iar campania va fi preponderent directa.
„Campaniile de promovare directa la consumator sau de publicitate au un rol important, deoarece creeaza o legatura intre consumator si marca, comunicind totodata beneficiile pe care marca sau produsul le aduc acestuia”, ne-a spus Doina Cavache, Corporate Affairs Manager in cadrul companiei. De asemenea, Kraft va merge in continuare pe inovatie.