În ediţia din 19 martie în paginile cotidianului ZIUA de Constanţa am prezentat articolul „Ce spun ANR şi Căpitănia. Portcontainerul MSC Flaminia, cu substanţe periculoase, ajunge în România”, în care am anunţat că nava este avizată să ajungă în Portul Constanţa pe data de 28 martie.
Cele două şantiere unde ar putea fi reparată nava, care anul trecut a ars de două ori, sunt Daewoo-Mangalia Heavy Industries şi Şantierul Naval Constanţa. Radu Rusen, directorul SNC, a declarat că port-containerul german MSC Flaminia ar urma să ajungă în Mangalia. „Titularul contractului este Şantierul din Mangalia. Ştiu că o parte din problemele navei au fost remediate în Germania, o parte ar putea fi remediate la noi. Asta în condiţiile în care Autoritatea Navală Română îi va permite intrarea în port. Convenţiile europene presupun ca o navă avariată trebuie ajutată şi reparată”, a explicat Radu Rusen. Reprezentanţii Daewoo-Mangalia Heavy Industries au refuzat însă să ne răspundă la întrebarea dacă Flaminia este programată să ajungă în şantierul din Mangalia. Reamintim că port-containerul a ars anul trecut de două ori, iar containerele ascund, potrivit presei din zona unde au avut loc accidentele, o încărcătură periculoasă. „Fosfură de aluminiu, acid fluorhidric şi oxidant”, susţine site-ul Maritime Bulletin. Directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei a declarat, luni, că nava va fi monitorizată, atunci când va ajunge în apele teritoriale române. Şi şeful Căpităniei Constanţa, Alexandru Mezei a ţinut să precizeze că nu întotdeauna navele avizate pot să şi intre în port. „Chiar dacă a fost avizată, nava ar putea să nu intre în Portul Constanţa, dacă nu îndeplineşte anumite condiţii”, a subliniat Alexandru Mezei. Potrivit marinetraffic.com, portcontainerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, cu un tonaj de 85.823tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, lansat la apă