Considerat pe bună dreptate ca unul dintre liderii segmentului maşinilor de familie, modelul Mazda6 a primit acum câteva mici retuşuri de design, menite să-i ţină fanii în priză şi pe viitor. Ar fi şi greu să nu fie aşa, câtă vreme Mazda6 este poate una dintre cele mai frumoase şi reuşite maşini din segmentul D, atât ca aspect, cât şi prin prisma calităţii şi a fiabilităţii deja probate.
În aceste condiţii, constructorul a evitat să facă mari modificări. În principiu, maşina este cam aceeaşi, doar câteva tuşe fiind accentuate. Primele schimbări perceptibile sunt, desigur, cele de la exterior, care au atins grila frontală, calandrul, farurile, proiectoarele şi stopurile spate. De asemenea, jantele de 17 şi 18 inch au fost redesenate, iar gama de culori a fost extinsă la zece variante. Important, motorizările corespund acum normelor de poluare Euro 5.
Modelul testat de Jurnalul Naţional în cursul săptămânii trecute a fost prevăzut cu motorul pe benzină 2.0 litri DISI, cu patru cilindri, care oferă o putere de 155 CP şi cu cuplu maxim de 195 Nm. În tandem cu o transmisie manuală în şase trepte, acesta pune destul de lejer în mişcare maşina de 1.350 kilograme, dar impresionează la turaţii mărite, undeva la 4.500 rpm, de unde încep să se simtă accentele sportive. De altfel, cutia de viteze este unul dintre marile atuuri ale noii Mazda6. Impecabil etajată, cu curse foarte scurte, oferă feedback pe măsură celui de la volan.
De-a lungul a 200 de kilometri rulaţi în cea mai mare parte pe drumuri naţionale, am înregistrat o valoare de 8,2 l/100 km, cu aerul condiţionat mergând fără întrerupere şi după câteva reprize de sprint susţinut. Viteza maximă avansată de constructor este de 217 km/h. Deşi nu ne-am propus să o verificăm, accelerările pe care le-am reuşit acolo unde s-a putut par să certifice varianta oficială. Ca ţinută de drum, Mazd