MECIUL LOR, FINALA NOASTRĂ! Atletico Madrid - Athletic Bilbao, LIVE pe ProTV, miercuri, 9 mai, de la 21:15
Finala Europa League la fotbal va fi un test nu doar pentru Comitetul de organizare reunit în jurul Naţional Arena, ci şi pentru controlorii de trafic de la Aeroportul Internaţional "Henri Coandă". Potrivit statisticilor, 9 mai va fi cea mai aglomerată zi din istoria fostului "Otopeni".
Bucureştiul aşteaptă în jur de 30.000 de microbişti la meciul de pe 9 mai, dintre care 18.000 sunt suporteri ai celor două finaliste. Aproape toţi vor pătrunde în România pe singura poartă internaţională de acces aviatic: Aeroportul Henri Coandă. "Ne aşteptăm la dublarea traficului zilnic. Va fi o zi specială şi pentru noi, iar de aceea ne vom lua toate măsurile de siguranţă", spune Valentin Iordache, director de comunicare la aeroportul care a purtat numele Otopeni până în 2004.
Peste Summitul NATO din 2008
Până ieri, şefii de la aeroport au fost anunţaţi să se pregătească pentru un număr de 18.000 de suporteri care vor ajunge în România prin intermediul unor curse charter. "Luăm în calcul 70-80 de aeronave de capacitate medie standard, adică între 150 şi 200 de călători de cursă. Aeronavele medii sunt cele de tipul Airbus 320 sau Boeing 737, dar ţinând cont de eveniment ne aşteptăm să aterizeze chiar şi aparate de tip Boeing 747, care sunt mai rare la noi", detaliază Valentin Iordache.
Pe lângă avioanele charter, mai sunt şi cursele de linie din ziua respectivă, care sunt deja pline ochi. "Ne aşteptăm la 20.000 de suporteri şi suntem gata să-i primim după protocolul de rigoare. Fanii celor două echipe nu trebuie să se întâlnească nici la plecare, nici la sosire", a mai punctat oficialul.
Până la finala Europa League, cele mai mari evenimente desfăşurate la Bucureşti cu surplus de trafic la "Otopeni" au fost "Sommet"-ul fra