Pe când era studentă, Viviana Muşa a petrecut doi ani într-o şcoală specială. La 6 ani distanţă, Muşa, unul din membrii fondatori ai Asociaţiei interdisciplinare de psihanaliză aplicată, publică un volum de poezie inspirat de experienţa sa în lucrul cu copii cu deficienţe psihice. „Am încercat să am un contact autentic cu ceea ce trăiau acei copii: depresie, frici inimaginabile, disperarea abandonului”, spune Muşa. „Totodată am simţit violent şi propriile mele reacţii: pe de o parte furia la întâlnirea cu atât de multă nedreptate, neputinţa de a schimba concret lucrurile, tristeţea, dar şi dorinţa de a-i înţelege şi de a le oferi pe cât posibil experienţa binelui”, spune scriitoarea. Volumul „Şcoala Specială”, a fost publicat recent în ediţie bilingvă, română şi engleză, de Editura Trei. Poemele sunt inspirate de discuţiile cu copii, diagnosticaţi cu deficienţe psihice, care trăiesc izolaţi într-un internat. (R.B.)
Pe când era studentă, Viviana Muşa a petrecut doi ani într-o şcoală specială. La 6 ani distanţă, Muşa, unul din membrii fondatori ai Asociaţiei interdisciplinare de psihanaliză aplicată, publică un volum de poezie inspirat de experienţa sa în lucrul cu copii cu deficienţe psihice. „Am încercat să am un contact autentic cu ceea ce trăiau acei copii: depresie, frici inimaginabile, disperarea abandonului”, spune Muşa. „Totodată am simţit violent şi propriile mele reacţii: pe de o parte furia la întâlnirea cu atât de multă nedreptate, neputinţa de a schimba concret lucrurile, tristeţea, dar şi dorinţa de a-i înţelege şi de a le oferi pe cât posibil experienţa binelui”, spune scriitoarea. Volumul „Şcoala Specială”, a fost publicat recent în ediţie bilingvă, română şi engleză, de Editura Trei. Poemele sunt inspirate de discuţiile cu copii, diagnosticaţi cu deficienţe psihice, care trăiesc izolaţi într-un internat. (R.B.)