Fără fiţe, fără lux exacerbat, cu motoare economice, prietenoase cu mediul, mustind de tehnologie şi foarte fiabile. Aşa vor arăta maşinile viitorului, după ce criză financiară, declanşată în 2007 şi-a pus amprenta asupra industriei auto. Maşinile produse după ce actuala criză economică se va termina vor fi mai compacte, vor consuma mai puţin carburant, din cauza preţurilor mari care se previzionează pentru combustibilil şi a restricţiilor de mediu, vor fi mai fiabile iar criteriul de bază pentru care clienţii le vor cumpăra va fi economia de bani realizată. Autoturismele hibride, cele electrice sau cele pe carburanţi neconvenţionali vor câştiga teren, iar limuzinele şi maşinile de teren vor avea mai puţină căutare.
În acelaşi timp, piaţa auto mondială va fi mai mică, constructorii se vor baza mai puţin pe vânzările din SUA, unde creditele au făcut ravagii şi se vor reorienta spre statele aflate în curs de dezvoltare, cum sunt China şi India, potrivit Bloomberg.
Nevoia de a economisi
Shoichiro Toyoda, fiul întemeitorului Toyota şi preşedinte de onoare al constructorului japonez a acuzat conducerea executivă că a emulat greşelile General Motors şi Chrysler iar compania a devenit dependentă de maşinile mari, scumpe şi de cele de teren şi a uitat de nevoia de bază a clienţilor, aceea de a economisi bani.
Constructorii americani au eşuat în a prezice scumpirea extraordinară a benzinei pe măsura epuizării resurselor mondiale de petrol şi nu au putut ţine pasul cu obligaţiile sociale impuse de sindicate. Anul trecut, cu ajutorul modelului hibrid prius, Toyota a depăşit General Motors şi a devenit cel mai mare producător mondial.
Akio Toyoda, fiul lui Shoichiro şi viitor preşedinte vrea acum ca producătorul japonez să se bazeze mai puţin pe piaţa americană, destabilizată de uşurinţa acordării de credite. În cursa de a depăş