•Contractele de prestari servicii incheiate cu firma lasa fara bani soferii care si-au cumparat autobuzele
Ca in multe alte cazuri, privatizarea unei firme a dus la declansarea unor conflicte dintre patroni si sindicalisti. Aceasta este situatia si in cazul SC TRANSMIXT SA Iasi, societate a carei privatizare a condus la conflictul din 15-17 noiembrie a.c. dintre patronii societatii si fostii salariati. Nemultumiti de clauzele noului contract de prestari servicii ce trebuia incheiat cu firma, soferii au suspendat, pe parcursul negocierilor, cursele, pentru a le relua ulterior pe 17 noiembrie, dupa ce au obtinut de la conducerea societatii aprobarea de a folosi una din halele firmei pentru reparatiile masinilor. Odata incheiat contractul de prestari servicii intre societate si soferi, activitatea a fost reluata iar conflictul a fost considerat incheiat. Cu toate acestea, conflictul mocneste.
Conflictul se coace vara...
O data cu privatizarea societatii, care a avut loc in luna iunie, din 32 de autobuze ale unitatii, 19 au fost vindute in septembrie a.c.. Acestea au fost cumparate de fosti salariati, cu sume intre 40 si 50 milioane de lei - salariati care si-au infiintat firme. Insa pentru transportul de calatori, acestea nu pot functiona legal decit cu licenta de transport, licenta de executie si licenta de traseu, licente ce sint eliberate de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR). Acestea sint valabile un an, iar pentru eliberarea lor se impun citeva conditii, dintre care mai importante ar fi: regularitatea curselor, existenta unei parcari, asigurarea pazei. La ora actuala, aceste licente sint practic inchiriate de firma proprietarilor individuali de autobuze iar legea spune altfel: licentele nu pot fi instrainate de firma detinatoare (respectiv TRANSMIXT SA Iasi) unei alte firme de transport (firmele soferilor, ajunsi pro