Se susţine că 1,3 milioane de omeni ai micuţii planete albastre ar muri în accidentele de circulaţie înregistrate pe suprafaţa acesteia în decurs de 365 de zile. Lor li se adaugă, potrivit aceleiaşi surse, încă 50 de milioane de răniţi, unii grav sau foarte grav având aceeaşi cauză, accidentul rutier. Pentru a ne menţine în limitele, cât de cât ale realului, se cuvine a preciza că O.N.U., prin divizia sa de Statistică, colecteză date din acest domeniu, cel al traficului rutier, inclusiv dinamica accidentelor, de la un număr limitat de ţări, numai 48 din cele 204 câte sunt pe planeta Pământ.
Aşadar, elementele statistice privitoare la consecinţele accidentologiei rutiere reprezintă numai o treime din totalul acestui fenomen. De reţinut că raportarea datelor statistice este un drept al statelor afiliate la ONU şi nimeni şi nimic, nu poate obliga o ţară să facă publice, anual, aceste informaţii!
Oricum, potrivit unui document elaborat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii cu ceva timp în urmă rezulta, negru pe alb că zilnic îşi pierd viaţa în accidente rutiere 3.000 de persoane, alte 6 milioane fiind vătămate mai mult sau mai puţin grav. Cifrele erau cât se poate de reale, dar, atenţie, ele reprezentau suma rezultată în urma adunării elementelor statistice trimise de cele 48 de ţări respondente.
Dar, celelalte până la 204 adică 156 de ţări, unele de dimensiuni impresionante (China, India, Pakistan, Bangladeş) în care accidentul rutier, violent, frecvent, fără oprelişti, face milioane de victime, cine, unde şi cum, le analizează? De fapt o analiză succintă a morbidităţii rutiere globale ar arăta că, zilnic, pe Terra mor 15.000 de oameni, astfel că într-un an dispar peste 54 de milioane de vieţi omeneşti. Numărul celor răniţi, zilnic, în evenimente rutiere se apropie de 1,5 milioane, astfel că la finele unui an calendaristic, odată înmulţită această c