A-nceput de ieri să circule un nou tren. Pleacă de la linia 13, din Gara de Nord, şi se opreşte lângă aeroport. Este noua rută care leagă Aeroportul "Henri Coandă" de Gara de Nord, ajutând călătorii să economisească timp şi bani. Şi cam dă bătăi de cap taximetriştilor care s-au chinuit 20 de ani să-şi împartă teritoriul de la Otopeni.
Transportul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni se realizează aproape ca în lumea civilizată. Ar mai fi ceva de lucru, dar... e un început
Karina Knapek/Jurnalul Naţional
Casele de bilete de la Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni au început de ieri să vândă bilete de tren pentru cei care vor să ajungă în Bucureşti. Acestea mai pot fi cumpărate din staţiile CFR şi din agenţiile de voiaj. O călătorie cu trenul între Gara de Nord şi aeroport costă 6 lei, iar drumul durează 45 de minute. Elevii, studenţii, pensionarii şi moţii beneficiază şi pe această rută de reducerile cu 50%, iar copiii sub 5 ani vor călători gratuit. Moţii călătoresc la jumătate de preţ în baza Legii 33/1996, care garantează unele drepturi economice locuitorilor din Munţii Apuseni. Trenul circulă din oră-n oră, de la 5:15 până la 23:23, iar transportul între haltă şi aeroport se face cu un autocar special, şi acesta fiind inclus în preţul biletului. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, ne-a asigurat încă de luna trecută că proiectul nu a necesitat nici o investiţie, iar dacă nu va avea succes, se va renunţa la el. "Nu este o soluţie formidabilă, însă poate îmbunătăţi transportul până la Otopeni, până când vom putea finanţa şi realiza alte soluţii mai scumpe", declara Berceanu cu o lună înaintea inaugurării. Reprezentanţii SNCFR spun că trenul poate circula pe această rută cu o viteză mai mare, astfel încât să parcurgă dinstanţa între Gara de Nord şi halta Otopeni în 16 minute în loc de 30. Proiectul fără investiţii, cu to