•Anul acesta, Gara Iasi nu va suplimenta trenurile catre malul marii
In fiecare an, destinatiile de vacanta, predominant catre litoral, aglomereaza transportul rutier si feroviar. Drept urmare, in perioada verii din Gara Iasi pleaca mai multe vagoane care sa transporte iesenii catre malul marii. In acest an insa, Regionala CFR Calatori Iasi anunta ca "Trenul Soarelui" nu va avea suplimentari ci, din contra, reduceri. De la Iasi vor pleca catre Mangalia doar 10 vagoane, si nu 15, asa cum se intampla de obicei. "Din pacate, nu vom suplimenta trenurile catre mare in acest an. Ba chiar vom reduce din numarul de vagoane care pleaca de la Iasi spre Constanta si Mangalia. Masura este luata ca urmare a lucrarilor care au loc pe culoarul feroviar 8, intre Faurei si Constanta", a declarat ieri Constantin Axinia, directorul Regionalei CFR Calatori. De fapt, legatura feroviara dintre Bucuresti si Constanta intra in modernizari pentru a permite circulatia trenurilor de mare viteza, de peste 100 de kilometri la ora. Lucrarile vor limita in acest an legatura feroviara pe un singur sens, ceea ce necesita rarirea trenurilor. Practic, trenul de la Iasi va fi completat la Faurei cu vagoanele trenului Galati - Constanta, catre mare trecand o singura garnitura. Daca trenurile catre litoral nu vor fi suplimentate, Regionala Iasi anunta ca vor fi eliminate biletele de carton. Pana in 20 septembrie, directorul Axinia spera ca din orice gara din Moldova calatorii sa poata lua bilete inscriptionate electronic. Mai mult, odata cu biletele scoase la imprimanta, vor fi modernizate si ghiseele din gari, ceea ce costa regionala aproximativ 1,2 miliarde lei de fiecare statie de tren. Principalul beneficiu al calatorilor este ca vor putea cumpara direct de la ghiseu biletele pentru oricare din trenurile din Romania. Mai mult, vor putea fi rezervate calatorii cu 30 de zile inainte