Dan Paucean, directorul fabricii din Cluj-Napoca a companiei Ursus Breweries, spune ca integrarea in UE va determina diversificarea brandurilor prezente pe piata.
"Ne asteptam sa avem un consumator mult mai sofisticat, ceea ce va duce la diversificarea ocaziilor de consum, dar si a marcilor, comparativ cu situatia prezenta. Consumatorul va fi expus unor posibilitati de alegere mult mai numeroase, atat din punctul de vedere al berii in particular, dar si al bauturilor, in general", a declarat pentru ZF Transilvania Dan Paucean.
Directorul fabricii clujene a precizat ca principala preocupare a managementului este de a pregati fabrica pentru concurenta de pe piata europeana, in conditiile cresterii productiei la nivelul intregii companii pana la aproximativ 4 milioane de hectolitri.
Dan Paucean mai spune ca proiectele de retehnologizare se vor finaliza anul acesta, cand la punctul de productie din Cluj sunt estimate investitii de peste 1,5 mil. euro, destinate imbunatatirii procesului de productie si finalizarii statiei de omogenizare si pompare controlata a apelor uzate.
"Fabrica din Cluj a mai beneficiat si anul trecut de investitii de aproximativ un milion de euro pentru construirea unei statii de tratare a apei uzate, dar si investitii in mediu", a mai spus el. Potrivit acestuia, pana in prezent, investitiile totale realizate la fabrica din Cluj se cifreaza la peste 35,5 mil. euro.
Paucean considera ca, desi este dificil de estimat cum va evolua piata berii dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, este posibil ca nivelul mediu de crestere sa se stabilizeze la aproximativ 2% pe an, iar rata consumului sa se apropie treptat de cea europeana, adica de valoarea 75-80 de litri pe cap de locuitor.
"Integrarea in UE nu va avea in opinia noastra un impact semnificativ asupra ponderii diverselor tipuri de ambalaj, in totalul piet