Brandul turistic al României va fi promovat în continuare prin logoul lansat în 2010 de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, aflat atunci sub conducerea Elenei Udrea.
„Vor fi folosite în continuare atât elementele de identitate vizuală ale brandului, cât şi sloganul. Considerăm că România are documente strategice programatice, respectiv strategii şi planuri de acţiune pentru dezvoltarea durabilă a turismului", se arată într-un răspuns al oficialilor ministerului, transmis în urma solicitării adresate de portalul caleaeuropeana.ro.
„Frunza este, până la urmă, bună! Există şi confirmări ale faptului că multe dintre acţiunile pentru care am fost «tocată» sistematic atunci când eram ministru sunt acum meritorii", a scris Elena Udrea pe Facebook, mândră de brandul turistic pe care l-a creat.
Importante sunt rezultatele
Victor Stroe, Planning Director la compania Leo Burnett & Target, a explicat pentru „Adevărul" că schimbarea brandingului ar fi o nouă dovadă de inconsistenţă din partea României şi că mai importante sunt rezultatele. „Păstrarea identităţii vizuale este cea mai mică discuţie. Important este de văzut dacă a funcţionat întreaga campanie: dacă s-a schimbat ceva în percepţia ţării noastre, dacă a fost relevant mesajul pentru posibilii turişti, dacă a construit pe poziţionarea de «Carpathian garden», dacă au început străinii să pună România pe lista destinaţiilor de vacanţă şi dacă au crescut veniturile generate de turism - cu alte cuvinte, dacă această campanie şi-a atins obiectivele stabilite", ne-a declarat publicitarul.