Doar telefoanele smart continuă să se vândă bine, în timp ce comerţul cu calculatoare, fie că sunt desktop sau laptop, a scăzut dramatic în acest an. Deprecierea leului şi scumpirea creditelor au influenţat evoluţia valorică a pieţei de produse IT&C şi electrocasnice în primul semestru din 2009. Citiţi şi:
Vânzările de electrocasnice şi IT&C au scăzut cu 40,4%
Industria IT&C se „ţine“ bine
Electrocasnicele care până anul trecut erau la mare căutare cu plata în rate zac acum neatinse pe rafturile magazinelor. Nici nu e de mirare fiindcă veniturile românilor s-au redus, creditele s-au scumpit, iar leul s-a depreciat considerabil în ultimele şase luni.
Scădere pe linie
În primul trimestru din acest an sectorul IT din România a avut o scădere accentuată de 59,2%, comparativ cu perioada similară din 2008, arată un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK. În 2009 vânzările nu au reuşit să ajungă decât la 87 de milioane de euro.
Acest fapt a fost cauzat de o importantă scădere în volum şi, parţial, de scăderea preţului mediu, în special pentru laptopuri, luând în considerare faptul că a crescut cota de netbookuri în cadrul laptop-urilor şi că preţul lor este semnificativ mai mic decât cel al notebookurilor tradiţionale.
Cele mai afectate de criză au fost calculatoarele desktop şi monitoarele. Piaţa locală a bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în primele şase luni din 2009 cu 40,4%, la 664 de milioane de euro. De asemenea, sectoarele de electrocasnice mici şi de telecomunicaţii au scăzut cu 22,1% şi, respectiv, cu 25,8% în prima jumătate a anului.
Piaţa telecom, pe minus
Cea mai slabă performanţă a fost înregistrată de sectoarele IT şi de echipamente de birou, care au înregistrat o scădere accentuată de 47,2%, respectiv de 51,4%. În perio