Potrivit unor surse din conducerea operatorului de telefonie mobilă Cosmote, compania a investit din septembrie 2005, de când a preluat operatorul CosmoRom, peste 15 milioane de euro numai în judeţul Braşov pentru extinderea acoperirii. În urma acestor investiţii, operatorul de telefonie mobilă şi-a extins acoperirea de la 70%, cât avea în septembrie anul trecut, la 90% din populaţie, în timp ce la nivel teritorial acoperirea este în prezent de 70%, după ce la momentul preluării CosmoRom era de doar 45%. Până la sfârşitul anului, însă, Cosmote vrea să se întărească la nivelul Braşovului, urmând să aibă în acoperire 93% din populaţie şi 75% din suprafaţa teritorială.
În momentul preluării CosmoRom de către Cosmote reţeaua avea doar 50.000 de euro. În urma campaniilor agresive de marketing şi promovare, Cosmote are acum peste 670.000 de clienţi. Ritmul de atragere a clienţilor este de 15.000 pe zi, iar dacă acesta se va păstra reţeaua va ajunge la un milion de clienţi până la sfârşitul acestui an.
Tereza Valcan, corporate affairs manager al Cosmote, a declarat, ieri, că de la preluarea reţelei CosmoRom, grecii au investit 220 de milioane de euro în România în extinderea reţelei şi siguranţa convorbirilor. Totuşi, în următorii doi ani, proprietarii reţelei vor mai investi alte 230 de milioane de euro, aceasta fiind promisiunea făcută la preluarea CosmoRom.
La nivel naţional, în ultimul an acoperirea teritorială a crescut de la 28% la 76%, adăugând, în medie, în fiecare lună 8.000 de kilometri pătraţi din teritoriul ţării.
Pentru anul viitor, Cosmote şi-a propus să continue investiţiile în dezvoltarea reţelelor 2G şi 2.5G, dezvoltarea agresivă a reţelei pe întreg teritoriul ţării, optimizarea acoperirii în clădiri şi spaţii închise în zonele urbane cu densitate mare a populaţiei. Pentru finele anului viitor, Cosmote şi-a propus depăşirea pragu